Peter Prahl recenserar The Faltering Fullback belägen i Finsbury Park.

En irländsk pub med thailändsk mat. Vi tyckte det var en konstig kombination… Det är en fantastisk kombination. Vi ville gå ut och ta några drinkar och få bra mat häromkvällen och min vän har pratat om det här stället i åratal och nämnt hur bra deras gröna curry är, så jag tänkte att vi skulle gå dit!

 

Peter Prahls vänner kunde inte hitta dit, den är gömt ibland löv och plantor! Vi kunde inte hitta dit först men sen såg jag det! Vid ingången har dom en mycket liten dörr med ett minivattenfall, hela puben är helt och hållet täckt med plantor. Den ser inte stor ut från utsidan men den är ganska rymlig inuti. Det kändes som ett äventyr i löv!

 

De har en stor öppen takvåning på baksidan av puben som har trappor som leder till vänster och höger till små bås där du kan sitta (det finns förstås plantor ÖVERALLT). De visar fotboll och rugby också så under sådana dagar antar jag att det är i full gång.

 

Vi satt ute på nedre planet där det finns skydd, bara för att det engelska vädret är så oberäkneligt. Menyn är varierande av allt som har med thailändsk mat att göra, deras vårrullar är glutenfria vilket gjorde en av mina bästa vänner lycksalig. Jag valde kyckling satays och vårrullar som förrätt och sedan som huvudrätt tog jag kyckling och risnudlar. Det var underbart allt var tillagat med hög standard och vårrullarna kom med en helt underbar sås! En av mina vänner valde den gröna curryn och sa att den verkligen var bra också och konsistensen perfekt.

 
En Peter Prahl favorit, jag rekommenderar definitivt att du går dit när du har en chans, adressen är Perth Road i Finsbury park om du vill gå dit!